Jędrna, elastyczna, gładka skóra to marzenie każdej z nas. Kiedy jest sucha i szorstka, szukamy przede wszystkim preparatów kosmetycznych, które dodatkowo uśmierzają podrażnienia i swędzenie. Warto jednak zadbać o skórę także od wewnątrz, przyczyną problemów z suchością skóry mogą być bowiem niedobory witamin i minerałów.

Retinol (witamina A) – sprzymierzeniec zdrowej skóry

Witamina A to jeden z najważniejszych składników odżywczych wpływających na zdrowie i piękny wygląd skóry. Jej zbyt małe ilości w organizmie mogą także wpływać na rzednienie włosów, kruchość paznokci czy suchość oczu. Lekki niedobór retinolu objawia się ponadto suchą, swędzącą skórą. Ogromne pokłady tej witaminy znajdziesz w beta-karotenie, który chroni skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych, trądzikiem, przedwczesnymi zmarszczkami oraz suchością skóry, z którą zmaga się większość z nas. Ponadto przywraca skórze jednolity koloryt, usuwając przebarwia i plamki. Skąd zatem czerpać retinol? Oczywiście z natury! Sięgnij po marchewkę, kantalupa, czerwoną paprykę, szpinak, śliwki, wiśnie, morele – zdrowo i pysznie!

Równowaga kwasów omega-3 i omega-6

By zachować jędrną, gładką skórę, zadbaj natomiast o utrzymanie w organizmie odpowiedniej równowagi kwasów omega-3 i omega-6. Jej brak stanowi kolejną przyczynę suchości skóry. Żeby nabrała elastyczności, powinnaś wzbogacić dietę w egzogenne kwasy tłuszczowe. Gdzie ich szukać? Przede wszystkim w olejach roślinnych (rzepakowym, lnianym, sojowym, kukurydzianym itd.), rybach (łososiu, makreli, śledziu), a do tego owocach morza, kiełkach pszenicy i orzechach.

Witamina K2 na elastyczną skórę

Ostatnie badania z amerykańskich ośrodków naukowych pokazują, że jedną z przyczyn opadającej, obwisłej skóry jest niedobór witaminy K2. Menachinon odgrywa znaczącą rolę w utrzymaniu gładkiej i elastycznej skóry, przeciwdziała jej starzeniu się oraz przywraca elastyczność. Podobnie działa też wewnątrz organizmu, chroniąc sprężystość żył. Pielęgnuj więc swoje ciało od zewnątrz i od wewnątrz. Sięgaj po zdrowie przekąski: dojrzewające sery, natto, jaja, masło, wołowinę od krów karmionych trawą czy wątróbkę.

Pożywienie, które zadba o zdrowie Twojej skóry

Odpowiednio zbilansowana dieta ma zbawienny wpływ na zdrowie skóry, ale także na nasze samopoczucie. Zapewnij sobie piękną, gładką, nawilżoną skórę, sięgając po poniższe produkty.

  • Woda kokosowa podnosi nawodnienie skóry.
  • Rukola chroni skórę przed działaniem promieni ultrafioletowych i poprawia jej ogólną kondycję.
  • Pomarańczowy miąższ kantalupa redukuje warstwę martwego naskórka, który może blokować pory i powodować niedoskonałości cery, sprzyja zachowaniu czystej skóry.
  • Grzyby posiadają właściwości przeciwzapalne, dzięki czemu wspomagają leczenie trądziku pospolitego, różowatego oraz egzemy.
  • Buraki zawierają dużą ilość antyoksydantów, stymulują produkcję i odnowę komórek, chroniąc skórę przed przedwczesnym starzeniem i zmarszczkami.
  • Zielona herbata spowalnia starzenie się skóry, wiotczenie jej i powstawanie zmarszczek.
  • Oliwa z oliwek poprawia sprężystość skóry.
  • Melon i morela sprawią, że Twoja skóra odzyska blask i zdrowy wygląd.
  • Woda, woda i jeszcze raz woda – nawilża, sprawia, że skóra odzyskuje jędrność i elastyczność.

Na zdrowie i smacznego!